Dzisiaj jest: Poniedziałek, 22 Października 2018 r.   Imieniny: Haliszki, Lody, Przybysłąwa

Wybierz interesującą Cię kategorię

Logowanie do serwisu Świat Imprez

 
 
 
 

Zapisz się do newsletera

Chcesz otrzymywać najświeższe informacje ?
 
 
 
 

Kalendarz imprez

«
Październik 2018
»
PnWtŚrCzPtSoN
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29 30 31

Szybki kontakt

ŚWIAT IMPREZ

ul Gliniana 43 lok. I
20-616 Lublin
tel./fax: 081 534 63 55
tel. kom: 501 213 416
NIP: 712 - 150 - 58 - 89
REGON: 430720514
e-mail: info@swiatimprez.pl

Powiadom mnie o imprezie na SMS!

Aby otrzymywać powiadomienia SMS wpisz swój numer w formacie 48xxxxxxxxx.

Ostatnio dodane zdjęcia

Ostatnio dodane recenzje

http://bob.lublin.pl/
Zapowiedzi

Pokaz filmów w Galerii Labirynt w Lublinie
Data wydarzenia: 04-10-2018

51538469154labirynt.jpg

Pokaz filmów: „Daleko od Polski”; „Kabaretowe krucjaty: Droga do Kairu”

4 października 2018 (czwartek)

Galeria Labirynt, ul. ks. J. Popiełuszki 5, Lublin

Bilet: 1zł

Galeria Labirynt zaprasza na pokaz filmów z kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. O godz. 17.00 odbędzie się projekcja filmu, który został zainspirowany przez strajki w Stoczni Gdańskiej w sierpniu 1980 r. „Daleko od Polski”, o godz. 19.00 zaś będzie można obejrzeć „Kabaretowe krucjaty: Droga do Kairu”, film poświęcony wyprawom krzyżowym, reinterpretowanym w oparciu o relacje kronikarzy arabskich i arabskie dokumenty historyczne. Bilet: 1 zł.

Projekcje w ramach programu towarzyszącego wystawie „Stan rzeczy. Kolekcja Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w Galerii Labirynt w Lublinie”.

godz. 17.00: Jill Godmilow, „Daleko od Polski”, rok powstania: 1984, czas trwania: 106’11”

„Daleko od Polski”, film amerykańskiej reżyserki i teoretyczki Jill Godmilow (ur. 1943 w Filadelfii, mieszka i pracuje w Nowym Jorku) zainspirowany został przez strajki w Stoczni Gdańskiej w sierpniu 1980 roku. To przełomowe dzieło w historii eksperymentalnego kina dokumentalnego, które podważyło konwencjonalne sposoby budowania narracji, podejmując refleksję nad samym medium i jego ograniczeniami w reprezentowaniu politycznych wydarzeń i konfliktów. Film o Solidarności stał się manifestem nowatorskiej koncepcji ‚dramatary’ – udramatyzowanego dokumentu, balansującego na granicy kina non-fiction, fabuły i sztuki współczesnej.

W sierpniu 1980 roku reżyserka kręciła w Polsce film o Jerzym Grotowskim, a po powrocie do Nowego Jorku nie mogła już liczyć na ponowne uzyskanie wizy. Mimo to zdecydowała się opowiedzieć o powstającej właśnie Solidarności. Zasadniczą osią filmu są trzy zainscenizowane wywiady, które ukazały się w 1981 roku na łamach polskiej prasy: z Anną Walentynowicz, z cenzorem o kryptonimie K62 i z górnikiem, którego postać została skompilowana z kilku materiałów publicystycznych. Inscenizacje przeplatane są fragmentami reportaży z Polski oraz całkowicie fikcyjnej fabuły.

godz. 19.00: Wael Shawky, „Kabaretowe krucjaty: Droga do Kairu”, rok powstania: 2012, czas trwania: 61’

Film „Kabaretowe krucjaty: Droga do Kairu” jest częścią projektu Waela Shawky’ego (ur. 1971 w Aleksandrii, gdzie mieszka i pracuje) poświęconego wyprawom krzyżowym, reinterpretowanym w oparciu o relacje kronikarzy arabskich i arabskie dokumenty historyczne. Źródłem scenariusza jest książka Amina Maaloufa „Wyprawy krzyżowe w oczach Arabów”. Film obejmuje wydarzenia rozgrywające się na przestrzeni 48 lat, od zakończenia pierwszej wyprawy krzyżowej w 1099 roku do rozpoczęcia drugiej, w 1147.

Praca utrzymana jest w konwencji kukiełkowego przedstawienia z elementami musicalu, programu popularnonaukowego, bożonarodzeniowych jasełek, a nawet horroru. „Kabaretowe krucjaty” powstały dzięki współpracy artysty z grupą ponad 200 osób — muzyków, specjalistów od efektów pirotechnicznych i wykonawców lalek. Wszystkie grające w filmie marionetki (ponad 130 figurek chrześcijan, muzułmanów, królów, kalifów, papieży, męczenników i świętych) powstały podczas warsztatów w Prowansji według XVIII-wiecznej techniki santon — ceramicznych lalek używanych w jasełkach. Film został nagrany w katedrze w Aubagne, a premierę miał podczas wystawy dOCUMENTA 13 w Kassel (2012)